Thursday, April 16, 2015

Overnight lemon?



Boleh ke guna term ni?? Hehehe…

“overnight lemon n ginger”

Sebab sekarang overnight oats dah viral, rasa nya apa kurangnya “overnight lemon-ginger” ni…

Ia dipercayai berkesan untuk meningkat kelancaran pengaliran darah dan mengekalkan kadar metabolism pada tahap yang baik untuk kesihatan. Ia boleh dijadikan minuman seharian sebagai salah satu minuman yang berkhasiat. 

Ok, meh tuan tanah nak share cara buat, pada yang dah selalu buat tak apalah ya…kalau salah tolong betulkan nanti…

Bahan:
Sebijik lemon, hirisan halia dan madu. Tuan tanah guna madu as-shifa’

Madu, lemon dan halia (semuanya bukan dari kebun)
Cara:
Sangat mudah.
Hirisan lemon + halia

Hiris lemon dan halia nipis-nipis. Kemudian masukkan ke dalam botol secara berselang-seli dikuti dengan madu. Tutup botol rapat-rapat, dan letak dalam frigde. Esok pagi dah boleh minum.

Mungkin “jeruk” lemon - halia lebih tepat kot
Cara minum:
Ambil sesudu besar cairan madu tersebut dan campurkan  dengan secawan air suam. Minum sebelum breakfast. Perghhh memang sedap.

Selamat mencuba.


8 comments:

❤Kamsiah❤ said...

halia baik utk membuang angin dalam badan...gabungan yg hebat la,kan..

Kakzakie said...

Terbaik ni Ana. Anak dara kakak rajin juga buat tapi tak letak halia. Nanti kakak ajar dia cara ini..

wanie ibrahim said...

bagus ni, saya ada dengar madu yang diseduh halia dan lemon adalah ubat batuk semulajdi, kalau amalkan insyaAllah bebas kahak..

Normala Saad said...

Betul lemon ni memang bersifat alkali. Eluk orang gastrik macam kak ni makan...baru beli 2 pokok lemon. Konon2 esuk berbuah tak payah belikan...sebab lemon sebiji pun dan Rm2.00 kat sini...hehee...

suka suka said...

Madu assyifa memang wangi dan sedap ditambah lagi dengan lemon dan halia... semoga akak juga rajin menghiris :)

TukangKebun said...

Best natural remedy

Linda said...

Ana, terima kasih sangat atas perkongsian ni...terbaik lah Ana :) Saya kena cuba ni nampaknya...

IBU PUSPITA said...


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI