Friday, June 10, 2016

Bunga-bunga kucai...


Bebola bunga kucai

Setelah 2 bulan projek replanting, kucai di laman subur menghijau.. Dan peliknya asyik berbunga ja..

Kenapa ya?
Kalau sebelum ni agak susah nak tengok bunga dia..


Bertunas ja terus berbunga

Tapi bila banyak-banyak nampak macam bunga hiasan la pulak. Cantik.


Meriah berbunga

Boleh ke makan  bunga kucai ni?


9 comments:

Kakzakie Purvit said...

Kucai rumah kakak pun tak sempat berbunga Ana
Tangan Ana ni special sampai kucai pun asyik nak berbunga
Cantik pulak tu:)

Norhayati Mohd Isa said...

Akak tak pernah tanam kucai ana..
Wangi ke bau bunga kucai tu..

suka suka said...

K Mar tak pernah tanam kucai.. bunga2nya memang cantik.
Yg bonda akak tanam pun tak pernah berbunga

suka suka said...

K Mar tak pernah tanam kucai.. bunga2nya memang cantik.
Yg bonda akak tanam pun tak pernah berbunga

Bunda_nora said...

Owh kucai ada bunga ye... cantik pulak tu, macam pokok hiasan... selalu beli jer... tak pernah tengok pokoknya...

Normala Saad said...

Rasanya kucai ana jenis kucai bunga kut...mesti ada biji benih bila kering tu..Kak tanam berbelas tahun belum sekali pun kucai kak berbunga...

LZ - The Blog Owner said...

Assalamualaikum @na,

Salam Ramadhan & Salam ukhuwah diucapkan..

First time singgah blog ni.. Perkongsian menarik ttg berkebun kena dgn minat saya.. Saya suka.. Tak tahu selama ni kucai boleh berbunga.. Lepas ni akanku jelajah blog ini. Wajib follow. ;-)

TukangKebun said...

Dia suka cuaca tahun ni kut hehehe....

cik chinta said...

wah...kucai berbunga. xtau pulak