Wednesday, September 2, 2015

Bersarang dalam rimbunan lemon



Bersarang rendah,

Bukan niat kami nak mengganggu




12 comments:

❤Kamsiah❤ said...

makhluk ALLAH yg menunpang teduh...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Rendahnya siburung membuat sarang ye Ana..
Jangan dijengok selalu.. nanti dia lari :)

Adry@Daun said...

As salam @na,

Saya percaya sarang burung ini milik si Yellow Vented Bulbul. Mereka gemar bersarang rendah jika tak diganggu. Dan akan berterusan membuat sarang di tempat yang sama selagi ia tak terasa ada gangguan dan ancaman drp musuh.

Adry@Daun said...

Rasanya mereka serik nak buat sarang kat pokok tu lepas ni...hehe..

Endah Murniyati said...

Dulu Saya sering menemukan sarang burung di tanaman passion fruit saya. Kadang di pohon bilimbi atau Mussaenda. halaman saya ramai suara burung. Menyenangkan.

Kakzakie said...

Burung pantang kalau sarang dia kena usik memang akan ditinggalkanlah biasanya.
Kalau tak sentuh biarkan aje Zee... mana tahu boleh jadi anak.

AMIIZAA said...

seronoknya dia bersarang dekat situ:)
teringat dekat rumah lama, burung2 suka sangat buat sarang depan porch sampai terjuntai2 sarangnya.

Normala Saad said...

Betul tu yang rajin buat sarang rendah kat rumah kak pun burung merbah dada kuning itu la...selalunya kat pokok kari..

Kakzakie said...

Burung tu ada balik lagi tak Ana?
Kalau ada peluang menetas jadi baby adalah..

TukangKebun said...

Selamat sikit duduk dalam sarang dekat pokok lemon susah nak kena ganggu.

@na said...

1. Kamsiah;
terganggu dia...kesian..

2. CAHAYA HIDUPKU;
kesian dia...dah lari..rasa dah dtg kot...

3. Adry@Daun;
Wassalam en adry...ooo tu milik Yellow Vented Bulbul...mmg byk pun sekitar laman kami..
En Adry lama nya menyepi...sibuk ke? tima kasih masih singgah..

4. Endah Murniyati;
betul tu endah, kicauannya amat menyenangkan sekali...

5. Kakzakie;
Dia dah tak datang dah kak...kesian la...telur tu masih di situ...agak2 blk ke mkn telurnya?

6. AMIIZA;
mmg seronok tgk sarang burung kan, tak tau kenapa...

7. Normala Saad;
Kak mala telur burung ni blh mkn tak?

8. Tukang Kebung;
dah tak selamat dah, kami pi pangkas habis...kesian plk...

sarina abdullah said...

As salam ana..pokok lemon tu dah berbuah ke?.. nak dpt benih lemon mcm mana?