Tuesday, May 7, 2013

Alangkah bagusnya kalau semua ni dari kebun sendiri…


Pagi ini “menyempatkan” diri ekstrak jus campuran sayur dan buah-buahan…tapi rasanya lagi best kalau semua ni dapat dari laman sendiri

2 biji epal, 1 btg celery, 1 hiris halia & 1 btg karot

Epal ?
Macam tidak mungkin!

Carrot ?
Baru semai minggu lepas seeds dari KBB. Nampak dah mula tumbuh!

Halia?
Pernah tanam tapi tak berisi!

Celery stick?
Ada possibility! boleh tanam, mungkin boleh dapat seeds dari KBB
 
Warna karot lebih dominan


Emmm jus memang best!

 

12 comments:

nadia rashid said...

erm sy membayangkan apakah rasa nya..bila halia dan celery juga dicampurkan...kena cuba nih

@na said...

sedap nadia...cuba lah u'll never regret...hehe

Ummu Madihah said...

Salam @na,

Mak Aji pernah buat jus ngan epal hijau, timun batang, celery dan peria katak, hijau kalernya, Mak Aji sorang je yg minum, Pak Aji nak x nak je. Yang ni nampak macam jus carrot. Boleh cuba ni!

@na said...

salam mak aji, jus epal hijau dgn seleri selalunya saya mix sikit dgn nenas...sedap jgk...jus epal merah dgn karot ni mengenyangkan...mngkin pak aji suka...hehehe

ummuaidan said...

salam ana
selery tuh saya pernah tanam sblm nie ngan seeds lah..alhamdulillah tapi tak termakan...
just campuran tuh nampak best tuh..kalo letak susu best tak..?

@na said...

salam ummu, oooo mudah hidup ye! nk try la jgk...ummu sy tk penah plk boh susu...mungkin lg sedap kot..

smRose said...

nampak sedap jer jusnya

yan's cottage said...

sedap2...yan pun selalu amalkan minuman nie....

Mixed-family in da house.... said...

Salam...

Raw juice rocks .....yeay!!!!

@na said...

1. smRose;
memang sedap ros...try la hehehe

2. yan's cottage;
sedap kan yan...tapi malas nak membasuh juicer...hehehe

3. Mixed-family in da house;
salam, true...really rocks!hehehe tq sudi singgah

TukangKebun said...

Saya rajin buat jus markisa je hehehe...

@na said...

eeemmmm markisa...best tu...tk penah try lg tu diana...tq