Wednesday, September 10, 2014

Tanaman laman : WW# - Tomato ranum dimakan begitu saja...



Tomato gardener’s delight ni jenis tahan panas

Sudah dituai 


9 comments:

Kakzakie said...

Aduhai Ana... kakak ngences tau tengok tomato bergayutan. Kakak baru semai hari minggu lepas tapi tak nampak bayang pun lagi. Balik kerja nak masak jenguk macam tak ada tunas pun.. Dah banyak kali kakak cuba semai tapi tak tahulah bila tunas tak lama kena makan semut.. Yg ni kakak tunggu lagi..

cucubulat said...

wow ni yang percubaan ke3 entry lepas yer,,dah boleh tuai merah berkilat warnanya..tahniah sudah berjaya..hehe.saya je belum mencuba lg.

sud@is said...

fullcolor, kuning oren merah, boleh tanam lagi jangan putus bekaln @na...

Normala Saad said...

comeinya tomato dia...

Ibu Qistina said...

wow....kagum. ini yang bertambah2 berkobar nk menyemai...tp penyakit M menyemai tu hazab sangat malasnya. hehehe.....tahniah @na. :D

nadia rashid said...

Gardener delight ni beli kt mnr benih nya...merah betul...

Julie M said...

Sedapnya tomato tu...nyum2m...

Endah Murniyati said...

Menarik, saya baru tahu kalau'Gardener delight' tahan panas. Thank you for sharing

@na said...

1. Kakzakie;
ngences tu apa kak? hehehe
biasanya dlm masa 4-7 hari benih tomato akn tumbuh. Masa tunggu ni yg sgt teruja tau kakzakie...nmpk je tunas pertama hati rasa amat bahagia...

2. cucubulat;
ya2 CB...
tima kasih..hehehe

3. sud@is;
InsyaAllah...i will...tq

4. Normala Saad;
rasanya pun sedap kak..

5. Ibu Qistina;
tima kasih...bukan apa geranm nk tgk pokok berbuah sbb tk penah dpt mkn tomato tnm sendiri...hehehe

6. nadia rashid;
sy beli dgn jualjualbenih.blogspot.com
seeds dia cpt bercambah, nadia

7. Julie M
mmg pun Julie,rasa tomato ni lebih sedap drp yg dibeli dari pasar

8. Endah Murniyati;
tima kasih kembali endah..