Monday, April 28, 2014

Limau purut di luar pagar

Tetiba teringat pantun la pulak ….hehehe…

Limau purut (bukan cempedak) di luar pagar
Tak payah galah, boleh je capai dengan tangan,
Pokoknya rendang subur, segar dan bugar,
Berbuah lebat selepas hujan…

Limau purut di luar pagar...

Buah-buah bergugusan...

Kat sini juga dikongsikan info dari kotak komen entri sebelum ni tentang kegunaan buah limau purut oleh blogger maz;

Maz,terima kasih kerana sudi berkongsi

Harap info ini dapat dimanfaatkan bersama.


7 comments:

Kakzakie said...

Limau purut kalau bangsa kita sangat banyak gunanya. Bukan saja daunnya tapi juga buahnya.

Geram tengok kalau subur macam ini. Kakak punya dlm pasu satu biji buah pun tak ada lagi.. bunga-gugur-bunga-gugur.

rostina76 said...

suburnyeeee. geram tgk. btw terer dio pantun weh ambo nak balas dok reti.

suka suka said...

Macam memanggi manggil je dahan daun limau tu... ambillah saya2... :)

nadia rashid said...

Buahnya suka guna utk mandian...hilang stress!
Ini berapa lama membesar macam ni?

UmmuAidan-Arissa said...

besarnya na pokok limau purut tuh..mesti dah tua jgkkan umurnya..yg kat umah nie daun pun tak cukup makan..:)

Ibu Qistina said...

Alahai geramnye tgk.....kalo la leh capai tembus ikut PC ni,mmg saya cekau ambik. hehe :)

Ummu Madihah said...

Salam @na,

Punyalah suburnya pokok tu! Mak Aji punya pokoknya subur tapi mabuk daun, sebiji pun tak mahu berbuah! Kalau dah menjengah ke dalam pagar @na tu, macam minta2 dipetik aje!