Wednesday, April 16, 2014

WW#16 - Ulam bekal pagi ini...

Yang sempat di getus dari laman...


Ulam raja, pucuk serai aceh, kesum, cekur dan depan sekali tu thyme!



8 comments:

nadia rashid said...

Pucuk serai acheh? pertama kali dgr..sy pun 2 3 hari ni duk tuai ulam raja dgn basil..merimbun sgt

UmmuAidan-Arissa said...

nak ckit ulam cekur tuh ana..:)

sud@is said...

banyaknya pokok ulam diaa..smoga sihat dan cergas sllu... amin

Normala Saad said...

Awet muda la kamu Ana....

Kakzakie said...

Ana kena buat N3 ni sebab kakak tak kenal serai acheh. Nak juga tahu sebab kakak pun berulam selalu...

Adry@Daun said...

As salam @na,

Pucuk serai acheh yg mcm daun kunyit tu kn. Baunya agak busuk tp berkhasiat. Ada nama lain utk serai acheh ni iaitu tepus kesing sbb baunya busuk mcm kesing..hehe..

Ibu Qistina said...

Nak buat ulaman ke nak buat menu ape tu @na. :D menarik tgk ulam2an ni.

@na said...

1. nadia rashid;
serai acheh yg penah saya post kt n3 sebelum ni, nadia...dia bau sebijik mcm serai...pucuk muda sedap dibuat ulam,,,

2. Ummuaidan-Arissa
blh ummu...tnm melalui ubi...kalu ummu berminat emelkan alamat...blh la di htr

3. sud@is;
Amiiin, sama2 la kita...t/kasih
sud@is

4. Normala Saad;
InsyaAllah...hehehe...tq

5. Kakzakie;
daun dia bau macam serai biasa...sedap...dah penah buat dua n3 sebelum ni kak..InsyaAllah saya akan post n3 ttg serai ni nnti

6. Adry@daun;
Wassalam. En adry, pucuk pokok ni tak busuk, wangi mcm serai...pakcik nuseri kata pokok serai acheh....hehehe

7. Ibu Qistina;
hiris halus2 gaul dgn nasi putih campur serunding, buat mcm ala2 nasi ulam kedah...sedap jgk...ibu qis blh cuba ni...hehehe