Wednesday, April 30, 2014

Pokok/herba apa ni??


Tetiba tumbuh dalam pasu oregano gantung kami. Nampak macam pokok herba ja.. Sayang nak cabut..
Subur la pulak

Close-up daun bagi clear sikit

Pada rakan blogger budiman/(herbalist) tolong bagi tau sat..herba ke, atau pokok apa ni....

Terima kasih daun keladi…

15 comments:

Honey said...

Salam Ana,

Kalau I anggap pokok rumput aje hahahahaha..

Tapi mana lah tau herba kan, sayang pulak kalau di cabut.

nadia rashid said...

subur tumbuh...kne pulak dgn pasu tu mcm pokok hiasan...tak tahu la ana

Kakzakie said...

Kena kakak lagilah tak tahu ana...
tapi memang nampak subur ye.

UmmuAidan-Arissa said...

kawe tok tahu weyy bab2 pokok nie..rumput tuh kenal lah..heheh

Ibu Qistina said...

tah2 pokok ni hasil dari benih pokok besar depan rumah @na ka?. kene tanya pakar tumbuhan ni. hehe

sud@is said...

Tak kenal pokok juga..

Bangchik and Kakdah said...

macam jenis pokok besar...

Ummu Madihah said...

Salam @na,

Tak kenallah pulak pokok apa?!

kakyon said...

Tak kenal pokok apa..

BUNDA a.k.a KN said...

oregano tu dah herba...macam mana dia boleh tumbuh kat situ pulak?...mungkin sejenis herba lah jugak kot...

tapi besar2 jugak daunnya..

Honey said...

Nampaknya masih belum ada jawapan untuk pokok ni kan. Cabut aje lah Ana.. boleh tanam dengan pokok lain hehe

@na said...

1. Honey;
hahaha...mmg kena cabut dah ni...

2. nadia rashid;
ni buat confuse...yg tak tnm plk yg subur

3. Kakzakie;
ni yang pelik kak...heran betul sekali tgk mcm pokok herba...hehehe

4. UmmuAidan-Arissa;
tok dapet la nok bantu yo? hehehe

5. Ibu Qistina;
mungkin jgk la ibu qis...

6. sud@is;
kita ni byk lg tk kenai pokok kan sud@is?

7. Bangchik and Kakdah;
kakdah tk penah jumpa pokok ni ya?

8. Ummu Madihah;
Wassalam mak aji...tp nmpk mcm herba kan?

9. kakyon;
hehehe....apa pun tima kasih kakyon...sbb cuba nk bantu

10. BUNDA a.k.a KN
harap sgt pokok ni jenis herba...hehehe

Jeniffer Lawrence said...

Hhhhh

Jeniffer Lawrence said...

Nama pokokni sepahit ada buah mcm lada sulah / lada putih boleh buat ubat diabetis klau d melaka ada kilang buat kodial.

Llah Llah said...

pokok lada pahit.. cer tanya pak cik google.. ada gambarnya.