Thursday, November 13, 2014

Akardani tetap berbunga walau pun di musim hujan



Dalam pokok jenis berbunga yang lain agak suram di musim hujan, akardani muncul memeriahkan laman, dengan warna yang sangat ceria dan wangi. Amat menyegarkan..

Subhanallah

Secantik namanya…

Gugusan bunga yang mewangikan laman pagi ini

Syukur atas nikmat ini..

14 comments:

Kakzakie said...

Bunga akardani cina jiran kakak inilah yg jadi mangsa kena rentap habis 2 budak India Ana.. Marah betul jiran kakak tu sebab kalau dia minta mungkin dia boleh potong guna gunting, tapi sebab dek mencuri budak tu rentap semacam sampai pokok tu rebeh dari pagarnya... kalau pagi bau dia lagi kuat kan:)

sud@is said...

Masyaallah cantiknya!!!!
berjuntaian jambakkan bunganya....dalam pasu ka diatas tanah ni @na

❤Kamsiah❤ said...

cantiknya...klaer bunganya yg terang..

AMIIZAA said...

meriahnya bunganya...lama tgk tengok akardani...

TukangKebun said...

Musim hujan ni lagi wangi baunya.

suka suka said...

Akardani akak masih sebatang terkontang kanting

Afasz said...

mcm pernah tgk je bunga ni. cantik la. suka kalau dapat tanam bunga. da minat tp usaha tk de.; hehe

Afasz said...

salam singgah dari http://afasz.blogspot.com

Julie M said...

Assalamualaikum Kak @na, wah syukurAlhamdulillah, cantik & lebat berbunga pokok akar dani kakak ye...wangilah kawasan sekitar pokok bunga akar dani ni, :) bestnye..beruntung kakak :)

Normala Saad said...

Akar Dani dirumah dah menjalar keseluruh pokok pelam. Bunga semua lepas keatas..

imm said...

salam kenal..singgah blogwalking kat sini..
ooo nama die akardani ye..cantiknye..x pernah tengok bunga real dari dekat hihi

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Subhanallah, cantiknyaaa.
Salam Perkenalan.
Follower #184.
drshikinzainal.blogspot.com

Seri7ujuh said...

cantik...saya masih menunggu bila lah pokok akar dani kat rumah nak berbunga....

Bunda a.k.a KN said...

Bunga ni memang cantik...bunganya bergugus...setompok2 dalam satu pohon.

Kalau penuh satu pokok tu ...memang cantik dan meriah...