Tuesday, November 11, 2014

Bunga-bunga liar menjengah laman

Antara bunga-bunga liar yang turut berlumba-lumba menguasai laman. Mereka selalunya menang!

Bunga pepasan/ivy gourd – pucuknya edible

Bunga rumput Israel – ada nektar manis kegemaran lebah madu

Yang ni seakan bunga telang – siapa tahu bunga apa ni??


7 comments:

Honey said...

Salam Ana,

Lama sungguh haih tak pi rumah Ana ni.. Sihat ka?

❤Kamsiah❤ said...

e-na...yg kita tak tanam itulah yg subur membiak...

Kakzakie said...

Tapi bila dicaptured macam ini nampak cantiklah pulak Ana kan. Kalau tanam dlm pasu boleh hidup tak agak-agak:) Tu rumput israel tu macam bunga orkid kan..

Bunga purple tu macam bunga kacang botor pulak.

sud@is said...

cantik bunga-bunga liar, kalau sebesar bunga raya tentu dah naik pasu kan....

AMIIZAA said...

tetap cantik bunga-bunga tu....macam ala-ala kucing gelandangan hehhehehhe.....walaupun tak ada tuan tp tetap cute:)

UmmuAidan-Arissa said...

salam ana..
bungaa liar klau tgk dekat memng cantik..kat umah nie byk bunga rumput kalau musim ujan..:)

Normala Saad said...

Salam Ana...bunga2 liar tu memang cantik kalau di tumbuh dalam kelompok..kak pun suka tengok. Yang mcm bunga kacacng telang tu..memang datang dari kelompok yang sama...tapi kacang dia lain sikit. Yg ini selalu tumbuh liar. Itu pun kak tengok ada org jual biji benih dia.