Wednesday, June 5, 2013

WW3 – Biar jantung bercerita…


Jantung yang cukup menawan

 
Jantung riang dan ceria

 

11 comments:

Norzila Zakaria said...

sgt cantik jantung tu..suka plak zila tgk picca tu..sweet je..

@na said...

mmg sgt cantik, kali pertama jumpa pokok pisang berjantung lawa ni...terus snap! pasni ingat nak pi cari kat nuseri...nak tanam kt umah...

Mixed-family in da house.... said...

Kaler pink! Lawa ! Pisang yg renek tu kn pokoknya?

ummuaidan said...

Comelnya ana..
nie kalu wat celor cicoh budu pun sedap nie..:)

Nudabuffy said...

Boleh makan ke jantung pisang ni?

yan's cottage said...

nie...pisang hutan kan...biasa orang buat hiasan kat taman...

lynnhelite said...

owh.. ni byk kat Thailand..Lynn br dpt benihnya tapi x confident nak tanam..lama tak nak berbunga Ana?

@na said...

1. mixed-family in da house;
mmg lawa kan...unik..meme pokok dia renek2 jah...pokok pise hiasan..ado ore kato pokok pise hute..

2. ummuaidan;
comei sgt la ummu, tk sapa ati nok celor cicah budu...hehehe

3. nudabuffy;
tak pasti la nurul...sy pun baru tgk pokok pisang lawa ni...

4. yan's cottage;
betul yan...jantung blh mkn tak yan?

5. lynnhelite;
tanam je lynn...nmpk mcm senang je hidup kat alor setar ni...saya pun blum tanam lg...ingat nak pi cari benih nak tanam jgk kat laman

TukangKebun said...

Yang warna merah terang tu rare sikit berbanding dengan pink. Senang tumbuh di keliling rumah ada bahagia-bahagia sendiri diorang membiak.

@na said...

dua2 tu pun saya baru pertama kali tgk ni, bg saya kedua2nya sgt unik n rare...

fazlina said...

Assalamualaikum... saya sedang menjalanjan kajian terhadap pisang ini. Pisang ini sudah ditanam di dalam pasu. tetapi jika puan/cik mempunyai maklumat asal kawasan pisang tersebut..harap dapat menghubungi saya mizzfazlina@yahoo com. saya amat berharap mrndapat maklum balas positif.