Monday, July 22, 2013

Ada lebih…


Basil, sawi dan spring onion dah berada di peringkat matang dan harus dituai. Kalau tidak overdue pulak, dah tak segar.

Basil, sawi dan spring onion

 Alhamdulillah. Walaupun, cuma tanam dalam container, nampaknya hasilnya mencukupi untuk keperluan kami malah lebih….

Memandangkan tuaian petang semalam ada lebih, bawa sikit bagi kawan-kawan kat ofis, merasa sayur organik tanpa racun. Tapi bukan banyak sangat pun. Sekadar bolehlah dimasuk dalam mee atau bihun goreng.
 
 

7 comments:

MoK NaNiE said...

best kan dapat mkn dari hasil tanaman sendiri... ada kepuasan di situ hu2..

@na said...

betul..mmg puas sbb kita jaga dan lihat perkembangan sayuran tipa hari dgn penuh harapan...

ummuaidan said...

fresh nampaknya sayur2 dr ladang ana tuh..melimpah2 kan rezki dibulan posa nie..:)

Adry@Daun said...

As salam @na,

Kalau ada lebih2 tu bagi la kat saya sikit. Buat masa skrg saya tak blh tanam sayuran lain krn kebun kecil dah padat dgn tanaman sayuran yg jenis bertahan lama spt cili, terung, bendi dan labu botol. Nak masuk kebun pun kena menyelit2 di celah pokok.

@na said...

1. ummuaidan;
Syukur...rupanya, puas mkn sayur tnm sendiri kan ummu...

2. Adry@Daun;
Salam. Boleh2...boleh sesangat...lg berkat kalau dapat bagi kat "sifu" yang selalu beri tunjuk ajar dlm ilmu kebun ni,hehehe...

Rini said...

salam @na.... nmpk segar semuanya.

@na said...

salam rini, Alhamdulillah tanam dlm container je rini..