Wednesday, July 3, 2013

Compliment gift


Benih sawi 5 bintang, okra seed dan courgette black beauty dah tumbuh dan makin subur.
 

Benih sawi lima bintang dari tanamsendiri.com benih kongsi bulan FEBRUARI 2013.
 
Ini percubaan ke2, setelah semaian pertama terbantut

Dan;
 
5 biji benih Okra dari Diana – KBB, sebagai gift bagi pesanan bulan April. Walau pun hanya 3 dari 5 yang bercambah tapi pokoknya dah mula membesar. Tapi yang peliknya selepas 1 bulan, dah keluar putik-putik buah tapi tak Nampak bunga pun!. Atau bendi ni memang tak berbunga tapi terus berbuah?

Bendi ni berusia sebulan, dah mula berputik

 
Lagi;
 
2 biji Courgette black beauty dari miruku garden, gift bagi pesanan Mei lepas.. 1 biji dah ditanam 3 minggu lepas, dan satu lagi baru tanam semalam.

Courgette yang ditanam tiga minggu lepas
 
Cepat pertumbuhnya dan subur. Tertunggu-tunggu perkembangan selanjutnya sebab tak pernah tengok pokok dan buahnya sebelum ni. Lihat kepada pokoknya tu, macam dari kelurga mentimun…
 
Kepada En. Is - tanamsendiri.com, Diana – KBB dan miss Ching – mirukugarden, terima kasih banyak.

Terima kasih daun keladi…

7 comments:

suka suka said...

happy gardening!

@na said...

thanks k mar...

yan's cottage said...

bestnya...bila tengok hasil macam nie kan...sejuk lah tangan @na...tanam apa pun jadi...

Suzi Isa said...

tak sabar nk tengok hasilnya...

@na said...

1. yan's cottage;
syukur...tp byk jgk yg tk menjadi yan...tapi seronok tanam, tiap ari ada perkembangan baru kan...

2. Suzi Isa;
itu lah saat yg tunggu2...hehehe

TukangKebun said...

Awal putiknya bunga bendi tu memang camtu.

Happy Gardening.

@na said...

thanks diana