Thursday, June 12, 2014

Sunflower generasi ke 2



Subhanallah…

Awal-awal pagi tadi dalam terkocoh-kocoh ke pejabat sempat snap sang mentari sedang tersenyum menunggu sang suria!

Cukup unik. Kembang ke arah matahari terbit!!!

4 pokok yang berjaya hidup  

Kudup menunggu kembang

Belum kembang sepenuhnya

Wajah sebenar

Dialah Yang Maha Pencipta, apa yang ada di langit dan di bumi…


11 comments:

Honey said...

Salam Ana,

Cantik bunga matahari kalau di tanam sepanjang pagar rumah. Oh idouh hidop ini!

nadia rashid said...

waaaa i really like! mmg cantik lah dgn sunflower dipagari dgn pagar putih mcm ni...impian gak gini...tp tak dapat lg pagar putih..sunflower pun belum ada yg hidup ni

Normala Saad said...

Cantik Ana. Berseri. Rasanya bunga matahari Ana dan kakak tak serupa ya. Tengok bunga Ana kelopaknya macam lebih panjang dan tirus.Matahari kakak lebih pendek dan lebar. Boleh tukar suka sama suka ni...

Kakzakie said...

Serinya terpancar terus kepada tuan yg menanam sekali Ana:)

Kakak teringat masa kakak kecik-kecik dulu seeds dia kakak makan tau - arwah mak kakak sangan (goreng tanpa minyak) dah rangup makan sedap tau..

sud@is said...

Sunflower giant ke ni....memang cantikkk macam trafiklight....
ngendeng benih boleh?....

aIEn said...

salam singgah & salam kenal =)

UmmuAidan-Arissa said...

cantiknya ana bunga matahari kembang tersenyum..jeles lah tgk ana nyer..:)

Ummu Madihah said...

Salam @na,

Masya-Allah cantiknya bunga matahari! Mak Aji suka sangat ceria sungguh! Mak Aji ada beli benih bunga matahari merah tapi belum semai2 lagi. Moga bunga @na ni boleh membakar semangat untuk Mak Aji semai dan meraih hasil secantik ini!!

Fida Z Ein said...

Tapi memang betul la kot....bunga matahari ni kalau kembang emang menghala ke arah matahari...

@na said...

1. Honey;
wassalam.
tu la kalu ikutkan hati nak tnm keliling rumah honey...hehehe

2. nadia rashid;
pagar tu biasa je nadia...cuma cat putih je...sunflower tu yg menyerlah...

3. Normala Saad;
boleh2 kak...

4. Kakzakie;
ooo kak zakie dah dah biasa tnm sunflower ni ye? kami yang baru nak mencebur ni...hehehe

5. sud@is;
Ya, ya betul..blh sesgt..sbb seeds ni pun saya ngendeng dgn blogger - Cik Kembhojha hehehe...

6. aIEn;
tima kasih sudi singgah

7. UmmuAidan-Arissa;
tu la sekali tgk mmg mcm dia tgh tersenyum kan?

8. Fida Z Ein;
tima kasih sudi singgah

Endah Murniyati said...

Cantiknya bunga matahari ini. Saya sangat suka, tapi seringnya mati sebelum berbunga, jd belum pernah ada bunga matahari mekar di kebun saya.