Thursday, April 4, 2013

Keledek dah pindah ke rumah sendiri!


Setelah berkongsi pasu 2 bulan lepas, kemarin pokok keledek sudah diubah ke dalam bekas gabus (polystyrenes). Bekas gabus ni diambil dari kawan, dia dah tak pakai dan nak buang. Jadi rezeki keledek2 ni la… Dah pokok keledek tu dapat rumah masing-masing.
 

Boleh tahan juga besarnye rumah banglo keledek ni


Harap lebih bahagia lah tu. Sebelum ni keledek berisi putih dan keledek kampong tu berkongsi rumah.


Yang ni keledek kampong (tak tau nama saintifik, pakai boh je) isinye kuning2 air

 
Dan ni pulak keledek isi putih, tapi batang dan daunnye lebih gelap plk

 
Tak tau la ni, keledek boleh berisi ke tidak!

11 comments:

lynnhelite said...

bagus ada tag tu.. jgn buat mcm Lynn, main pakai tanam jer..kdg2 confius entah pokok apa

ummuaidan said...

semoga berisi inshaallah...tp nengok gayanya tuh akan ade yg keluar umah gie jalan2 sakan tuh..(style keledek rak ruang lebih2)..:)

smRose said...

dah lama sy menyimpan impian nk tanam keledek, tp tak terkabul lg

TukangKebun said...

Keledek yang saya tanam dalam polystyrene lebih banyak isi dari dalam tanah.

S..U..D..@..I..S said...

saya petik keledek dar ladang billion

@na said...

lynnhelite;
boleh tag, sebab ada 2 pokok je lynn..hehe

@na said...

ummaidan;
tu la risau jgk, ruang kecik tp nok tane jgk tuh...tp tk pa kita kerat pucuk2 tu celur cicah budu...

@na said...

smRose;
sama lah kita... ni impian baru terkabul..

@na said...

TukangKebun;
ooo ye diana...tq

@na said...

sud@is;
hahaha...tu yg betui...

Ibu Qistina said...

Daun dengan buah boleh makan....tp saya prefer buah. jangan lupa letak entry bila dah harvest nanti. tak sabar nk baca entry harvest pula. :)