Monday, August 11, 2014

Weed comei..



Ada sesiapa tahu atau kenal weed ni? Tumbuh banyak kat laman. Berbunga ungu dan nampak comei pulak..


Tumbuh melata...



Mungkin edible atau mana tahu ada nilai perubatan ke???

Jemput kongsi info di sini…



7 comments:

cucubulat said...

salam ana..
biarkanlah ia melata kat situ nampak cantik jer bunganya,,mungkin ada nanti yg tau id pokok ni

Kakzakie said...

Alahai Ana kakak ni manalah tahu bab nama scientific pokok-pokok. Kalau kakak jumpa dlm pasu kakak kakak cabut dan buang tapi dia memang mudah tumbuh... kakak panggil rumput liar aje hihi...

sud@is said...

Ada juga nampak tumbuh kat kebun saya, cabut begitu saja tanpa terfikir akan khasiatnya..

kita tunggu kot ada kawan2 yang tahu...

TukangKebun said...

Namanya tak terkeluar dalam kepala.
Bila teringat InsyaAllah dikongsikan.

Normala Saad said...

Weed ni memang bunga dia comei...tapi tak tahu nama juga..

suka suka said...

Akak pun selalu buang!

Ummu Madihah said...

Salam @na,

Tengok bunga rasa macam cang aje! Tapi yang Mak Aji biasa jumpa tu takdelah bergugus banyak macam ni!