Wednesday, August 20, 2014

WW# - Tetap mekar walaupun daun habis rongak


Menawan dan harum mewangi


11 comments:

Ummu Madihah said...

Salam @na,

Chaiyoh, walaupun daun rongak, bunga tetap menyeri juga dengan megah berani!

sud@is said...

serangga tu tak teringin plak nak geget kelopak bunga yang gebu tu...daun juga yang sedap.

nadia rashid said...

Teruja nih arini duk nampak bunga kembang-kembang!

Honey said...

Salam Ana,

Amboi bunga ros dia.. comel! Bunga ros I baru nak kuar putik sebab baru taruk baja 2 minggu lepas hihi.

cucubulat said...

Rongak berseni tu @na,,yg penting bunganya tak rongak,,daun biaq pi lah..pesen baru tu,,hehe

Normala Saad said...

Ana, kak rasa yang duk makan daun bunga ros tu ada satu jenis kumbang kecil warna kokok muda. kena cek waktu malam. Antara pukul 8.00 - 10.00 malam banyaklah dia waktu tu. Nak tau, kak duk teman arwah mak penyet kumbang ni dari zaman bebudak dulu lagi....

Ct Mar said...

best tgk bunga ros kak ana..rasa nk try tnm gak..cantik la..pndai akak jaga

kakyon said...

daun rose akak pun semua rongak.wangi rose damask..

Ibu Qistina said...

Saya baru mula nak berjinak2 tanam rose ni.....banyak ilmu nk kumpul dulu. Cantik roses @na,daun rongak tp bunga mekar berseri dan wangi. :D

Endah Murniyati said...

Cantiknya...

@na said...

1. Ummu Madihah;
Wassalam mak aji. Hrp2 ia terus bertahan utk tetap berseri megah di laman. tima kasih mak aji..

2. sud@is;
tu la heran jgk...sib baik tk geget bunga tu...mungkin kasi can kat tuan kebun ciwi kot...hehehe

3. Nadia Rashid;
mmg teruja nadia bila tgk bunga kembang terbeliak kat laman....pastu wangi plk...mmg best la...

4. Honey;
Wassalam honey. Kalau keluar bunga tu mmg lawa honey...u akn puas tgk nnti!!

5. cucubulat;
hehehe mmg pesen baru ni...

6. Normala Saad;
ooo ya ka? terima kasih kak, kongsi info ni...

7. Ct Mar,
ni jenis ros kampung tak susah tanam. tk byk kerenah sgt...ia thn cuaca panas, dan yg bestnye ia sgt wangi...

8. Kak yon;
biar la daun rongak kak, asal bunganya cantik...hehehe

9. Ibu Qistina;
ros jenis ni rasanya tk byk kerenah sgt ibu qis....thn panas dan mudah jaga....

10. Endah Murniyati;
tima kasih.